Allt du behöver veta om faktureringen
Du som idag får en pappersfaktura hem i brevlådan har nu möjlighet att välja att betala din faktura via autogiro, pdf eller e-faktura. Vill du ändra din nuvarande faktureringsmetod hittar du de olika alternativen här nedan. Du hittar även vanliga frågor och svar längst ned på sidan.

Skippa pappersfakturan!

Genom att skippa pappersfakturan hjälper du oss att minska förbrukningen av papper. Du kan med fördel välja autogirobetalning i kombination med PDF-faktura, så sker allt elektroniskt och per automatik. Bra för miljön och smidigt för dig! 


Anmäl autogiro eller e-faktura 

Ansök via din internetbank
Logga in i din internetbank och välj det betalningsalternativ som du önskar, antingen autogiro eller e-faktura. Kontakta din bank om du behöver hjälp.

Om du väljer autogirobetalning rekommenderar vi att du också väljer PDF-faktura, för att slippa få fakturan hem i brevlådan och samtidigt vara snäll mot miljön. Du ändrar till PDF-faktura här nedan. 


 

Ändra till PDF-faktura

När du väljer PDF-faktura får du fakturan direkt till din e-mail istället för i postlådan. Har du valt autogiro som betalningsmetod kan du se PDF-fakturan som ett kvitto på din betalning. Fyll i dina uppgifter i formuläret nedan för att ändra till PDF-faktura. 


 


Vanliga frågor om fakturering

Hur sker faktureringen? 
Fakturering sker kvartalsvis. Årsavgiften är avrundad till hela kronor.

När kommer min faktura vid kärl- eller ägarbyte?
Om kärlbyte eller byte av ägare till fastigheten sker efter att fakturan skickats ut för innevarande faktureringsperiod, kommer fakturering ske först efterföljande period (kvartal). Köparen och säljaren gör upp ev. extrakostnader sinsemellan.